De vlucht - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Saar Kroes - WaarBenJij.nu De vlucht - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Saar Kroes - WaarBenJij.nu

De vlucht

Door: Saar

Blijf op de hoogte en volg Saar

26 Augustus 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zo daar zitten we dan aan de andere kant van de wereld. Het blijft iets onwerkelijks, al was de reis nog zo lang. Een week geleden (ja het eerste verslag heeft even op zich laten wachten), op woensdag 19 augustus 14.15 stegen we op, om vervolgens als eerste te landen in Bangkok. Dat was een korte stop en toen waren we al behoorlijk gebroken. Vanwege het tijdsverschil kregen we rond 16.00 onze eerste maaltijd (ik ging voor de rijst met vis, lekker!) en gingen rond 17.00 de luiken al dicht. Slapen ging toen nog matig. Gelukkig hebben we de volgende vlucht toch nog wat kunnen rusten en kwamen we beter uitgerust aan in Taipe, de hoofdstad van Taiwan.
Daar hadden we een stop van 10 uur. Dat klinkt als een ramp, maar het viel reuze mee. We hebben ons goed kunnen vermaken. Allereerst opzoek naar iets te eten dat niet bestond uit kip met rijst; we vlogen met China Airlines en dat betekende op welk tijdstip dan ook (denk aan: 24.00 of 5.30) een warme maaltijd. Gelukkig was er een Starbucks! Die maakte onze buikjes blij. Vervolgens bleek er een kapsalon te zijn, waar ik al op had gehoopt. En kappen dat kunnen ze in Taipe! Een uur lang werd ik in de watten gelegd, ik kreeg wel 3 goedjes in m'n haar en werd lekker gemasseerd. Toen de tondeuse te voorschijn kwam schrok ik wel even, maar gelukkig was die enkel voor mijn nekharen (blijkbaar zijn die babyhaartjes niet charmant). Vervolgens hebben we voornamelijk gekletst en rondgelopen langs de veel te dure winkels (die zijn er in overvloed en allemaal met dezelfde producten; tassen, parfum of drank). Uiteindelijk lekker gegeten, boodschapje gedaan voor onderweg, nog even wachten en weer het vliegtuig in.
Toen was het 23.50 en we hadden ons dan ook ingesteld op lekker slapen, maar daar dachten ze bij China Airlines anders over: eerst eten, wat een tijd! Nouja, je weet niet wanneer je weer wat krijgt dus je eet maar wat. Daarna redelijk geslapen tot het ontbijt. De dikke sponzige omelet liet ik maar even aan me voorbij gaan, dan maar de bijgerechten. Vrijwel altijd zat er een broodje bij, fruit en iets van zoetigheid. Vervolgens kwam onze laatste tussenlanding, die plaatsvond in Brisbane, Australië. Hier ontmoette we Matthijs en Siebren. Twee aardige gasten van 21 jaar. Zij trekken 4 maanden rond door Nieuw-Zeeland en Zuid Azië, al liftend!!
Tenslotte was het nog 2,5 uur vliegen tot aan onze eindbestemming Auckland. Met de jongens haalden we de koffers, die vrijwel meteen kwamen, en vervolgens spraken we af dat we de volgende dag zouden meeten. Ik had trouwens de LICHTSTE koffer! Wie had dat gedacht. De terugweg kan ik nog 5 kilo meer meenemen :). Bij de uitgang stond de 'Super Shuttle' die we geboekt hadden, ideaal! In de bus nog wat gekletst met een Duitse jongen die 2 jaar in Amsterdam heeft gewoond en nu 7 maanden in z'n eentje ging hiken door Nieuw-Zeeland, je moet er maar zin in hebben!
Uiteindelijk in het appartement, volgde er een heel verhaal van de huurbaas, van alles moest gelezen en ondertekend worden. Nieuw-Zeelanders houden wel van boetes uitdelen: mijn nicht kreeg op het vliegveld een boete voor zand onder haar schoenen, hier in dit appartement kunnen we voor vrijwel alles een boete krijgen: van het brandalarm dat afgaat tot aan je was dat op de gang hangt, het sluiten van de deur, terwijl je sleutel in de kamer ligt, etc. Het was vermoeiend. Vervolgens dachten we te gaan eten en op tijd naar bed te gaan, maar het lot had nog iets voor ons in petto: de koffer van Anke ging niet open. Duizenden codes zijn geprobeerd tot uiteindelijk alle attributen te voorschijn kwamen om het klepje over het cijferslot eraf te breken. Te vergeefs, dan maar beneden vragen, en ja hoor! Één keer met de schroevendraaier ertussen en de koffer was open. Anke dolgelukkig! Vervolgens waren we allemaal zo wakker dat we het nog tot 00.30 hebben uitgehouden. Met onze kamertjes ingericht, op naar de eerste nacht.

• 26 Augustus 2015 - 11:46

Babette:

Kia Ora Saar,

Wat fijn om te horen dat jullie veilig en wel zijn aangekomen in kiwi land! Er staan je fantastische avonturen te wachten! Geniet ervan! Dikke kus Bob!

• 26 Augustus 2015 - 12:26

Simone:

He chick!!
    Fijn dat je goed bent aangekomen! Leuk om je reisverslagen
    te volgen!:) geniet er lekker van! Ik zit al weer te wachten op
    je volgende verslag!;) veel plezier!

Dikke kus!

• 26 Augustus 2015 - 12:28

Jorinde:

Chick!
    Leuk je eerste verslag! Fijn dat je goed bent aangekomen! Die lichtste koffer verbaasd me wel een beetje haha.
    Heel veel plezier! En tot je volgende verslag!

• 26 Augustus 2015 - 13:24

Es:

Ik ga je verhalen volgen! Have fun en geniet van alles!
    Liefs Es

• 26 Augustus 2015 - 16:52

Rina:

Hallo saar, goed te horen dat je goed over bent, alweer bijna 1 week weg vanuit Wilpse e een grote ervaring rijker wat betreft vliegtuig in en weer overstappen naar een ander toestel.
    De kiwi s houden inderdaad erg van boete,s dus kiek uut.
    Zie vol verwachting je volgende brief tegemoet. Lieve groet van ons rina en henk.

Verzonden

• 26 Augustus 2015 - 21:15

Jacqueline :

hé Saar, mooi verslag. ga er maar veel schrijven.
    Dag lieve schat we horen snel weer van elkaar.
    je mam.

• 28 Augustus 2015 - 13:25

Gretha En Henny:

Hoi Saar,
    Goed om iets van jou te zien en te lezen. Groetjes oet Rekn, ook van Ellis en Douwe. SILKE is nog op school. Zij zijn deze week begonnen op de nieuwe school. Volksfeest is voorbij. Succes samen.