Rangitoto Island - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Saar Kroes - WaarBenJij.nu Rangitoto Island - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Saar Kroes - WaarBenJij.nu

Rangitoto Island

Door: Saar

Blijf op de hoogte en volg Saar

31 Augustus 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dag schattepatatjes,
Leuk dat jullie weer klaar zitten voor een reisverslag uit kiwi-land. Mijn foto's van de vorige twee al bekeken? Die heb ik later toegevoegd (de Wifi is hier niet geweldig, dus meestal doe ik dat, heul stiekum, op school even). Als je ons appartementje hebt bekeken, kon je zien dat ik een aantal van jullie gewoon heb meegenomen en heb opgehangen (klinkt luguber) of op mijn bureau heb uitgestald. Kan ik af en toe ook nog een beetje aan jullie denken ;).
Vorige week maandag was ons eerste tripje. Zoals ik al had verteld kun je vanuit de stad met de veerpont naar verschillende eilandjes. Maandag vaarden we af naar Rangitoto (zulke bijzondere namen hebben ze hier veel), een vulkaaneiland. Er zijn hier veel vulkanen te vinden zowel actief als inactief. Deze ouwe rakker is al zo'n 600 jaar niet meer uitgebarsten en waarschijnlijk ook niet meer actief geweest. Dat maakte het tripje niet minder tof! Je kunt hem zelfstandig beklimmen, dus met z'n drieën gingen we op avontuur. Voor de tocht naar de top staat een uur, maar wij als Charlies Angels doen dat natuurlijk in 3 kwartiertjes. Het tempo zat er goed in en de kleren gingen dan ook al snel uit. Haha oké, ik zal niet overdrijven, maar een lekker weertje was het zeker. In de winter in een t-shirtje rondhuppelen is toch niet slecht! Het eiland biedt verschillende wandelroutes over en om de vulkaan. Via het eiland kun je ook nog eens over na een ander eiland met gave stranden en meer. Helaas ging de laatste ferry om half 4 alweer richting Auckland, dus we moesten selectief zijn. (We moesten dus ook wel een beetje doorlopen). Dankzij de laatste uitbarsting heeft de vulkaan een zwarte ondergrond en liggen overal brokken lava. Tussendoor groeit er veel groen en leven er veel verschillende vogels. Ook de krater is geheel begroeid.
Na 260 meter klimmen, met onderweg verschillende uitkijkpunten, hadden we de top bereikt. Dat gaf een gaaf uitzicht over de stad en andere eilanden.
Na een fotoshoot, wilden we nog graag even naar de lavagrotten. Dat moest nog net lukken! We hadden gehoord dat je door de grotten heen kon lopen, maar eenmaal aangekomen bij de eerste grotten zag het er toch niet zo uitnodigend uit. Een voorbijkomende jongen zei dat we de middelste moesten nemen. Hmm.. door een druipende grot kruipen zonder uitzicht naar de andere kant..Anke en ik twijfelden maar sloegen toch maar af. Achteraf vraag ik me af of hij ons niet gewoon in de maling zat te nemen. Gelukkig bleken er verderop nog meer grotten te zijn. Hier kon je wel fatsoenlijk (met een zaklamp en oplettend waar je stapt) doorheen lopen en was tof om te doen. Ik zou zeggen check de foto's!
Slapen op het eiland leek ons toch wat fris, dus na ons tochtje door de grot, terug richting de ferry.
Bij aankomst in Auckland hebben we een een koffietentje opgezocht en vervolgens een restaurantje. Een Mexicaan leek ons wel wat. Helaas kreeg ik tortilla's met een laag kaas en bonenpap. Nouja, volgende keer beter. Al met al een geslaagde eerste trip; de eerste outdoor activiteit beleefd en 'some great views' mogen aanschouwen!
Jullie horen gauw weer van me!

  • 31 Augustus 2015 - 15:50

    Thomas:

    Leuk Saar! Nog veel plezier!

  • 02 September 2015 - 20:58

    Rina Van Beek:

    Leuk saar zo,n leuk uitstapje, maar was je niet bang dat zo,n jongen jullie een grot instuurt en dat je niet weet hoe je er weer uit moet komen. Niets voor mij, wij zitten nu in z. Frankrijk voor de komende maand, en hopen toch beter weer te hebben dan wat nu in Nederland aan de orde is 15 a 16 17 graden brrrr.
    Heel veel plezier nog en natuurlijk ook flink aan het werk. Gr. Rina.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saar

Actief sinds 23 Maart 2012
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 12838

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2015 - 18 Januari 2016

Kia Ora Aotearoa (Hallo Nieuw-Zeeland)

05 Februari 2012 - 26 April 2012

Switi Sranan (Heerlijk Suriname)

Landen bezocht: